Ostatnio dodane
Ile schnie lakier samochodowy?
Produkty powiązane
Szpachlówka poliestrowa lekka CP 339 Perfectly Light
Najczęściej czytane
Dlaczego mamy stosować lakiery wodorozcieńczalne?
Zanieczyszczenia na powierzchniach lakierowanych.
Jak usunąć zacieki na lakierze samochodowym?
Jak usunąć zacieki na lakierze samochodowym?
Niejednokrotnie po nałożeniu warstwy lakieru na karoserię może okazać się, że powstały na niej nieestetyczne zacieki. Takie wypaczenia potrafią skutecznie zepsuć końcowy efekt całego procesu lakierowania, na szczęście można sobie z nimi prosto poradzić. Na rynku spotkać można specjalne noże do usuwania zacieków oraz cykliny, my jednak radzimy wykorzystać do tego celu szpachlę oraz papier wodny, ponieważ metoda ta pozwala precyzyjniej kontrolować grubość szlifowanej warstwy, a co za tym idzie równomiernie wypolerować powierzchnię. W tym tekście opowiemy jak usuwać i polerować zacieki na lakierze samochodowym.
Czyszczenie karoserii
Ewentualne zabrudzenia, które mogły powstać na karoserii koniecznie należy przed rozpoczęciem prac usunąć. Idealnie posłuży do tego CP015 – szybki zmywacz silikonu. Nie tylko skutecznie odtłuszcza on powierzchnię przed malowaniem, ale również zapobiega powstawaniu oczek, kraterów oraz wtrąceń, które mogą tworzyć się na gotowej powłoce. Preparat można zarówno nałożyć bezpośrednio na powierzchnię jak i wykorzystać nasączone nim chusteczki.
Szpachlowanie zacieków na lakierze
Poliestrowa szpachlówka CP339 idealnie sprawdzi się przy tego rodzaju zabiegach, ponieważ jest lekka i doskonale przywiera do każdego rodzaju podłoża. Aby aktywować produkt wystarczy rozmieszać go z niewielką ilość utwardzacza, który również jest w zestawie. Następnie nakładamy na zaciek adekwatną ilość szpachli, aby przykryć zaciek. Po wyschnięciu szpachla gotowa jest do szlifowania – w temperaturze pokojowej zajmuje to około 20 minut. Z powodzeniem można stosować ją zarówno do lakierów akrylowych jak i usunięcia zacieków na lakierze bezbarwnym.
Do szlifowania warto przygotować papier o rosnącej gradacji. Jako pierwszy wykorzystany zostanie ten o największych ziarnach, P800. Poddawaną temu zabiegowi powierzchnie dobrze jest zwilżyć wodą - zapobiega to przegrzewaniu elementu i tworzeniu się odkształceń oraz ogranicza powstawanie niebezpiecznych odprysków. Następnie czyścimy element z nadmiaru szpachli, wycieramy do sucha i zwiększamy gradację papieru do poziomu P1500 i ponownie szlifujemy, również z zastosowaniem wody. Ostatnim papierem, który zostanie wykorzystany będzie ten o gradacji P2500 i tak samo, jak przy poprzednich szlifowana powierzchnia powinna zostać zwilżona wodą.
Jak polerować zacieki na lakierze
Kiedy już szpachla zostanie dokładnie zeszlifowana, czas wziąć się za polerowanie. Wykorzystamy do tego celu pasty polerskie PROFIX, które świetnie radzą sobie z usuwaniem mniejszych wtrąceń, rys i zadrapań, a jednocześnie charakteryzują wysoką trwałością. Przy nowszych powierzchniach wystarczy zastosowanie preparatu MEDIUM 2. W przypadku starszych karoserii bezpieczniej będzie rozpocząć od pasty FAST 1.
Po nałożeniu niewielkiej warstwy pasty na docelowe miejsce, polerkę ustawiamy na niższe obroty i nanosimy preparat aż do momentu uzyskania gładkiej powierzchni, bez widocznych zarysowań i smug.
Dla zabezpieczenie lakierowanej powierzchni i podkreślenia jej koloru warto zastosować również wosk WAX. Niewielką ilość produktu nanosimy na gąbkę lub szmatkę, a następnie zdecydowanymi ruchami rozprowadzamy po powierzchni, której chcemy nadać odpowiedni połysk. Po wyschnięciu (około dwóch minutach) należy ponownie przetrzeć karoserię kawałkiem tkaniny, tym razem już bez dodatku wosku.